بررسی دستگاه دیسک تراش معایب / مزایا

 

اگر شما می‌دانید که نحوه کار دیسک‌های ترمز خودرو چگونه می‌باشد، می‌توانید برای جایگزینی پد ترمز و روتور ترمز خود اقدام کنید. برای تعمیر قطعات مختلف خودرو نظیر دیسک ترمز و سیستم ترمز باید از قبل در مورد معایب و مزایای تعویض دیسک ترمز و سایر اجزای سیستم ترمز اطلاعات داشته باشید.
اما بهتر است اطمینان حاصل کنید که می‌دانید برای تعویض لازم است که چه کاری انجام دهید.
سیستم ترمز مدرن پیچیده است و ممکن است جایگزینی لنت‌های ترمز و روتور ترمز به یک فرایند پیچیده تبدیل شود. اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می‌دهید، تعویض لنت‌های ترمز و روتور ترمز می‌تواند کار نادرستی باشد.

به عنوان مثال هزینه تعویض پدال ترمز، روتور و کالیپر ترمز در خودرویی مانند BMW ممکن است بسیار گران تمام شود. این بدان معنی است که قطعاتی که برای تعویض در خودروی خود قرار می‌دهید، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
بخش‌هایی از سیستم ترمز که لازم است در مورد آن اطلاع داشته باشید شامل مایع ترمز، لنت‌های ترمز، دیسک ترمز و روغن ترمز می‌باشند

 

مزایای دیسک تراش به شرح زیر میباشد:

۱ – قابلیت تراش دیسک و کاسه و فلایویل برای کلیه ماشین های سواری

۲ – امکان تغییر سرعت پیشروی و پسروی با ۴ حالت متفاوت

۳ – قابل تراش دیسک ها با ضخامت حداکثر ۵ سانت

۴ – سطح صافی تراش فوق العاده بالا

۵ – استفاده از موتور ۳ فاز به همراه اینورتر جهت استفاده از برق ۲۲۰ ولت جهت گردش محور اصلی

۶ – استفاده از اسپیندل قدرتمند کورماس با برد اختصاصی برای تراش در سرعت های متفاوت جهت پیشروی و پسروی

۷ – رنگ کوره ای با کیفیت و دوام بالا

۸ –  قابلیت تراش دیسک و کاسه و فلایویل به شکل دستی و اتومات و نیمه اتومات

۹-  قابلیت تراش با حداکثر تلرانس ۳ صدم

۱۰ – قابلیت براده برداری از ۰/۰۱ تا ۱ میلیمتر

۱۱ – وزن دستگاه ۴۵۰ کیلوگرم است.

۱۲ – شفت ها و فلـنج های متـفاوت برای ماشیـن های بـاری و ســواری (۵۰ ،۳۲ و ۲۳)

۱۳ – تعداد ۱۴ عدد ابزار نگهدارنده مخروطی و ۵ عدد کاسه نگهدارنده چدنی آلیاژی دیسک و کاسه و فلایویل برای خودرو های سواری

۱۴ – دارای ابزار نگهدارنده مجزا برای دیسک، کاسه و فلایویل خودروهای باری

۱۵ – میکروسوئیچ برای stop انتهایی

۱۶ – قطع کن اضطراری

۱۷ – بدنه کاملا چدنی

معایب دیسک تراش به شرح زیر میباشد:

از دیدگاه برخی از استادکاران و تعنیرکاران، تنها عیب دیسک تراش کاهش ضخامت دیسک ترمز میباشد.
لازم به ذکر است که استاندارد تراش دیسک ترمز، تراش به ازای هر بار تعویض لنت میباشد.
طبق تجربیات، تاب دیسک و کاسه و لرزش فرمان زمانی اتفاق می افتد که دیسک ترمز بیش از ۲ دهم میلیمتر تاب داشته باشد. لذا مقدار تراش به یک میلیمتر هم نخواهد رسید. پس نیازی به لاغر شدن غیر متعارف دیسک ترمز نباید بود . مگر آن که دیسک ترمز به مرور زمان با ترمز کردن ها مصرف یا لاغر شود و قابل تراش نباشد.
در روش های سنتی ، دیسک ترمز یا کاسه چرخ توسط دستگاه تراش توسط تراشکاران تراش داده میشد.
به دلیل باز کردن دیسک ترمز از سه نظام برای تراش طرف دیگر دیسک ترمز، تاب دیسک ترمز برطرف نمیشد.
به دلیل تراش همزمان و همسان دیسک ترمز کلیه خودروهای سواری، تاب دیسک ترمز به شکل کامل رفع میشود.
شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین با بند ثبت شده یونارآک، اولین طراح و تولید کننده دیسک تراش درجا و رومیزی در ایران میباشد.